JANA PENDAPATAN DARI HANDPHONE ANDA

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Pengikut

TOK GURU KAWE




KAWE BLOGGER PAS

Jumaat, 8 Januari 2010

ALLAH UNTUK SEMUA

ASSALAMUALAIKUM....


Anok terasa sedih dengan umat ISLAM di negara kita yang pemikiran pendek tapi nak tunjuk pandai.Maaflah kalau kata-kata anok buat ada sesetengah terasa tapi pada mata anok memang itulah hakikatnya.Sebagai seorang umat ISLAM,anok terasa malu apabila umat ISLAM di negara kita tidak peka dan tidak pandai dalam isu NAMA ALLAH ini.


ALLAH MAHA BESAR dan DIAlah PENCIPTA sekian makhluk.Di situ kita dah dapat penjelasan di mana ALLAH adalah tuhan pada semua hidupan di dunia ini.Maka bagi anok tidak salah bagi agama lain menggunakan nama ALLAH kerana ALLAH adalah tuhan sebenar mereka.Asalkan mereka tidak menggunakan nama ALLAH bagi sesuatu yang tidak senonoh.Contohnya untuk perkataan mencarut atau bagi nama haiwan.


Bagi anok,kita sepatutnya mendoakan pada orang-orang kafir yang menggunakan nama ALLAH ini agar terbuka hatinya untuk memeluk ISLAM.Mungkin apabila mereka asik menyebut nama ALLAH setiap masa mereka terasa lebih dekat dengan ALLAH lalu mereka memeluk agama ISLAM.Anok berkata bergitu kerana anok yakin bahawa nama ALLAH penuh dengan mukjizat dan nama ALLAH sangat berkuasa.ALLAH MAHA BESAR dan tiada tuhan DISEMBAH selain ALLAH.


Anok harap apa yang anok katakan ini dapat menjelaskan kepada sesiapa yang masih kurang jelas tentang isu nama ALLAH ini.Anok bukan tunjuk pandai tapi anok tahu bahawasannya ALLAH itu adalah TUHAN sekian makhluk yang ada di dunia ini.


Anok kadang-kadang pelik gak dengan orang yang kononnya membela agama ISLAM tapi anok tengok mereka sendri duk hina agama ISLAM.Anok bagi contoh,wanita dan anak-anak dara di malaysia,anak-anak mereka masih lagi tidak bertudung sedangkan ALLAH mewajibkan pada umat ISLAM supaya menutup aurat.dan ada juga dikalangan mereka minum arak.Cakap mempertahankan agama ISLAM tapi mereka sendri memalukan ISLAM.


Anok sendri tak tahu nak cakap macam mana dengan orang macam tu.Moga-moga mereka berubah sebelum terlambat.Akhir sekali anok harap agama ISLAM akan terus bercahaya dalam diri kita semua.ALLAH MAHA BESAR....amin.


wasalam..


ANOK_GADING:TIADA SATU PUN BENDA HIDUP KEKAL SELAIN PENCIPTA KITA..ALLAH MAHA BESAR..

1 ulasan:

  1. Salam,ikuti kuliah Ustaz Nazrul,tentang nama Allah di blog sy
    http://ijoks2009.blogspot.com/2008/12/isu-nama-allahustaz-nasrul-nasir.html

    BalasPadam